Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 42

Thread: Feedback: Jim Lee's Batman 3

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Triforce:
    No Man's Land heb ik nog nooit gelezen, trouwens. Is dat ook verplichte kost? m.a.w. past het in het rijtje: Year One, Dark Knight Strikes Again, Killing Joke, Knightfall?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Oh! heeft het prima omschreven, er zijn echter wel zaken die het verplichte kost voor je zouden kunnen maken. No Man's Land inctroduceerde namelijk de karakters Batgirl en Harlequin. En hoewel het een veel te grote crossover was (bijna geeneen is daadwerkelijk goed te noemen als je tientallen comics moet vullen) had deze verhaallijn als basis een prima idee.

Uitwerkingen waar hier en daar ook zeer knap te noemen. Sommige karakters werden opnieuw in kaart gebracht (zoals Jim Gordon) en kregen een betere rol. (hoewel na verloop van tijd de vroegere status quo werd hervonden)

Maar dat kon met zo'n grote crossover, er is dan meer tijd voor karakterontwikkeling. Iets wat ik dus (bakc to topic) volledig mis in het misplaatste karakter gebruik van Harlequin in Hush. Misschien wordt er nog aandacht aan gegeven, maar dat betwijfel ik.

Die uitleg was er wel bij Killer Croc en Catwoman en zorgde voor de spannende 1e vijf delen.
    (meerdere vragen zoals Wie, Hoe en Waarom? en uiteindelijk nog met de vragen blijven zitten)

De enige vraag die nu opkomt is Waarom? Waarom is Harlequin daar terwijl het niet bepaald iets is wat ze zou doen normaliter?

Het probleem is dat het antwoord normaal gesproken al door haarzelf gegeven zou worden (Harlequin is een flapuit) als ze zou weten waarom ze daar is en doet wat ze doet. Indien ze het niet zegt (roof is nooit haar primaire reden) zou dat inhouden dat ze het niet weet. Tuurlijk schuilt Hush erachter, maar dat zou moeten zeggen dat er opnieuw een soort dwang zo moeten zijn zoals bv bij Catwoman. Ivy zit vast, dus zou dan hierna de Mad Hatter langswippen? Zou ik teleurstellend vinden daar ik liever zou zien dat Loeb een slimmere reden laat zien voor het opdraven van Harlequin en Joker als voetknechtjes van iemand anders.

<font color="#cc6600" size="1">[ October 26, 2003 06:44 AM: Message edited by: Gently ]</font>

Inactive Member Farting Bob's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Eventjes over No Man's Land .... die wordt natuurlijk vooraf gegaan door nog 3 redelijke goeie verhalen!

Dan over Batman 3, deze won het dit keer zelfs van Spawn 47, ik bedoel, Spawn lees ik altijd als eerste, nu stond Batman voorop.

Ik moet zeggen, dat ik niet altijd even diep zoek in een comic al de meesten, ik lees het voor mijn plezier, diepgaande literatuur is geen noodzaak [img]smile.gif[/img] . Ik vind de portie drama die toegevoegd wordt juist bijdragen aan de serie Batman (zie het einde van deze comic). Ik vind de manier waarop ze flashbacks in dit en het vorige deel hebben gebracht goed gedaan. Ik ken niet veel van Batman, maar komen in lange verhaallijnen altijd 4-to-meer van de bekende 'baddies' om de hoek kijken?

Qua tekeningen vind ik het een hoogstandje. Over het verhaal kan ik nog niet zo veel zeggen, omdat het tasten in het duister is. Ik hoop dat het geen anti-climax wordt, maar die kans bestaat altijd!

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Farting Bob:
    Ik ken niet veel van Batman, maar komen in lange verhaallijnen altijd 4-to-meer van de bekende 'baddies' om de hoek kijken?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Wel als de schrijver Loeb heet [img]wink.gif[/img]

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Komt er al een Batman 4 feedback post?

Gisterem haalde ik mijn comics op en daar zat hij bij. Zal wel net uit zijn dan.

Ik moet als eerste zeggen, die cover mag van mij als 'Cover van het Jaar' meegaan. Deze comic bewijst zichzelf ook weer als zijnde erg mooi geschreven. Misschien is het moralistisch, maar juist dat Gordon degene was die hem tegenhield sprak mij erg aan. Zou hij hem anders doodgemept hebben? We zullen het nooit weten. Ik had trouwens meteen al het gevoel dat onze 'grappenmaker' de waarheid sprak.

Hiernaast vind ik de manier waarop men het vertelt erg goed gedaan, de manier waarop flashbacks in het verhaal zijn opgenomen, niet alleen verhaaltechnisch, maar ook visueel gezien.

De cliffhangers tot nu toe zijn ook erg sterk, net zoals de vorige 3 keer was dit de comic die ik als eerst moest en ZOU lezen. Enerzijds kan dat te wijden zijn aan het nieuwe, aangezien ik geen trouwe Batman lezer ben, maar vanaf nu wel, bij JP in ieder geval. Maar wat ik wilde zeggen was dat de cliffhangers ook hun werk uitstekend doen, zo ook deze keer. Welke rol speelt Two-Face is het verhaal, en is hij nog wel 'Two'-face en waarom??? Ligt de identiteit van Hush misschien in een personage die hem hiermee geholpen kan hebben?

Ik heb nergens overigens nog gezocht naar Hush, dus ik hou het spannend voor mezelf en wil geen conclusion weten. Ik vind die laatste pagina ook erg leuk iedere keer te lezen en het blad door te spitten naar de details.

Ik zal wel net te vroeg zijn, anders cut-and-paste ik dit tzt wel naar de Batman 4 post.

Dit was overigens mijn favoriete deel tot nu toe, vooral door het Joker-gedeelte.

Inactive Member The Ro's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

plopper-de-plop!
    Elke Bruna die ik in ben geweest lag deel 4 er nog steeds niet!
    Ik wil hem hebben!

Inactive Member Ace_W.Split's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Batman 4 ligt pas vanaf 3 december in de winkels, als ik van de supertips in Spiderman 95 uitga.

Deel 3 van Batman... wat heb me daar op zitten verheugen, zeg. Een gevecht tussen Superman en Batman. Kracht tegen IQ, en ik moet zeggen dat het gevecht op een goed doordachte manier is be?indigd. Een kleine vraag tussendoor, aangezien ik Superman's avonturen feitelijk NOOIT gevolgd heb: wie is die hond?
    Dan het operagebouw. Leuk gedaan, maar deed me iets teveel terugdenken aan de film "Batman Forever" (Op zich een leuke film, maar net zoals bij zijn opvolger "Batman & Robin" miste ik Michael Keaton. Hij was, is en blijft Batman, vind ik). Harley Quinn vond ik al irri in de animated series van Batman, wat een viswijf, zeg.
    De situatie met Tommy's hanger vond ik uitermate goed neergezet: eerst hoe deze gejat wordt, daarna de flashback die Tommy geheid op dat moment meemaakte, en dan uiteraard de vastberadenheid om een hanger terug te krijgen van een gestoord crimineel viswijf. Ik dacht eerst dat Tommy een grotere rol ging spelen in deze miniserie, maar ja... toen lag hij bloedend aan de voeten van Batsy's meest gehate (en mijn favoriete) schurk, de Joker. Maar in strips is alles mogelijk, dus zou het me niet verbazen als Tommy toch een belangrijk aandeel heeft in deze Batman-serie.

Ik zit met smart te wachten op deel 4, dat kan ik jullie wel vertellen!

Groets

Ace

Inactive Member The Ro's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

pas vanaf 3 dec? pfff.

Bob had 'm al binnen poste, hij eerder.

Niet alleen een vraag over die hond...
    Maarre weet Lois dat Bruce Batman is?

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Bob heeft hem ook bij Yendor in Rotterdam gekocht [img]smile.gif[/img] .

Inactive Member Jofo's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Arrow

Originally posted by Ace_W.Split:
    Een kleine vraag tussendoor, aangezien ik Superman's avonturen feitelijk NOOIT gevolgd heb: wie is die hond?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik weet het ook niet precies maar ik heb me laten vertellen dat dat Superdog is. Een hond van de planeet van Superman die met z'n eigen ruimtevoertuigje ook op de aarde is neergestort. Het is dus eigenlijk Superman in hondvorm [img]smile.gif[/img]

Ik vind het maar een irritant beest eigenlijk [img]tongue.gif[/img]

Joost

Inactive Member Ace_W.Split's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik las ooit eens als klein Juggalo'tje een verhaal over Supergirl. Op zich nog leuk gevonden. Ik vind een hond een klein beetje ver gezocht.

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast